miro Site Admin
Založen: 6.5.2013 Příspěvky: 196
|
Zaslal: Thu May 09, 2013 6:25 pm Předmět: Jawa 250 579 "flero" |
|
|
Jde o vývozní typ do Švédska, případně sportovní pro enduro závody, typ 579/02
Jawa 250/579 Švéd má asi nejdokonalejší motor ze všech motorek jawa co znám. vím o lidech kteří s tímto motorem bez rozpůlení najeli i cca 100 000km což je na dvoutaktní veterán motor celkem zázrak. Tento stroj nepotřebuje moc velkou údržbu, nemá baterku ani vodu. prostě na podzim zajedete do stodoly, hodíte na to deku a to je vše, na jaře nastartujete a jedete.
tento motor byl v historii nejdokonalejší ve své době, vítězil na šestidenních soutěžích několik let za sebou. Tuším že to bylo někde v roce 1960 - 1964.
Švédská armádní 579 se stavěla ve švédsku z původních Jawa 350 typ 554.05 355A
jawa 579 se dělí na tři modely:
1) s kulatou nádrží a kytarou sedačkou
2) s hranatou nádrží jako californian, ale na gumových silenblocích a s menší oválnou sedačkou (podobná jako californian, ale jiná širší a jinak šitá)
3) Poslední model byl stavěn s širšími řídítky, rychlopalným plynem ze soutěžní KTM, někdy s hranatým blatníkem ve předu, hranatá nádrž a menší sedačka a tyto poslední modely neměli kapsu v plachtě pod sedlem ani neměli brašnu na nádrži. (totálně odlehčená verze) Některé tyto novější modely měli v předním kole buben s dvoupákovým brzdícím mechanismem z motorky jawa 634.
zde je video kde je jedna z nejhezčích 579ek co jsem viděl (skoro stejně pěkná jako ta moje:)
http://youtu.be/NY8gZYyBbuA
další zajímavá videa:
http://youtu.be/DGrhG71ZUfE
http://youtu.be/-PW9xeGeRV4
1967-1973 Jawa 250 typ 579
Typ Jawa 250 typ 579
Motor (typ, počet válců) 1
(můj názor na motor jawa 579)
Chlazení vzduch
Kubatura (ccm) 248,8
Vrtání (mm) 65
Zdvih (mm) 75
Výkon (výkon/ot.min) 16,5/5000
Karburátor (značka, typ) Jikov
Pohotovostní hmotn. (kg) 143
Pohon zadní, řetěz
Převodovka man. 4 st.
Rychlost (km/h) 115
Palivový systém gravitační
Elektřina 6 V
Výroba od r. 1969
Výroba do r. 1973
Naposledy upravil miro dne Thu Oct 09, 2014 8:22 am, celkově upraveno 7 krát. |
|